|
|
Reglament de l'auditor intern |
1. L’auditor intern és la persona que, amb total independència de la J.D., però en constant coordinació amb aquesta, vetlla perquè els comptes de la Federació siguin duts a terme d’acord amb les normes comptables vigents.
2. La persona que ocupi aquest càrrec, de caràcter gratuït, ha d’estar en possessió del títol de professor mercantil, o diplomat en Ciències Econòmiques o Empresarials.
3. L’auditor intern és nomenat per l’Assemblea General de la FCE, per un període de 4 anys. Només la pròpia assemblea podrà cessar-lo per majoria simple, durant aquest període.
4. Les funcions de l’Auditor Intern són les següents:
Redactar el Manual de Normes de Control Intern.
Controlar que aquestes normes es respectin, tant per part dels empleats de la Federació com pels membres de la J.D.
Controlar la fiabilitat dels apunts comptables, mitjantçant la tècnica de mostreig.
Fer el mateix amb els extractes bancaris i les liquidacions de caixa, així com els documents que els donin suport.
Col·laborar, conjuntament amb el tresorer de la Federació, amb els auditors externs que, per disposició legal, hagin de comprovar els estats comptables de la Federació.
Emetre un informe sobre les contingències fiscals a les quals pugui estar subjecte la Federació.
Presentar un informe anual a l’Assemblea, expressant-hi la seva opinió sobre els comptes i sobre la gestió econòmica de la Federació.
5. L’àrea d’actuació de l’Auditor Intern no comprèn només els comptes que es porten a la seu de la FCE, sinó també els comptes gestionats directament per les Territorials, ja que finalment tots els comptes s’integren i es consoliden en un sol balanç.
6. Els interlocutors directes de la J.D. amb l’Auditor Intern són el president i el tresorer.
7. Aquest Reglament entrarà en vigor quan l’aprovi l’assemblea de clubs de la FCE, consti en acta i sigui públic en la Web de la Federació.
Barcelona, 7 de març de 2005